Call-center

Activitatile de tip call-center presupun o relatie directa cu un grup larg de persoane vizate. Exista cateva aspecte cheie si provocari  pentru ca cerintele Regulamentului sa fie respectate:

  • Informarea corecta si completa a persoanelor in funcție de temeiul legal si sursa obtinerii datelor cu caracter personal
  • Adaptarea corespunzatoare a continutului comunicarii cu persoana vizata astfel incat scopul comercial al convorbirii sa fie îndeplinit
  • Obtinerea unui consimtamant valid care să indeplineasca cerintele Regulamentului atat pentru continuarea convorbirii cat si pentru prelucrarea ulterioara a datelor
  • Existenta unei proceduri corespunzatoare si usor de aplicat de personalul propriu cu privire la cererile persoanelor vizate
  • Consultarea atenta a cadrului legislativ din tara de origine a persoanelor vizate cu privire la normele de aplicare ale Directivei privind comunicatiile electronice, a listelor de tip do-not-call
  • Stabilirea corecta a calitatii de operator sau persoana imputernicita a companiei care efectueaza activitati de call-center
  • Necesitatea desemnarii unui DPO in functie de datele pe care le prelucrezi si volumul lor
  • Necesitatea unui due-diligence in cazul in care datele personale nu au fost obtinute de la persoanele vizate

Vrei sa stii cat esti de pregatit cu privire la cerintele Regulamentului 679/2016 ?

Am pregatit un chestionar de autoevaluare AICI!