Call-center
Activitatile de tip call-center presupun o relatie directa cu un grup larg de persoane vizate. Exista cateva aspecte cheie si provocari pentru ca cerintele Regulamentului sa fie respectate:
- Informarea corecta si completa a persoanelor in funcție de temeiul legal si sursa obtinerii datelor cu caracter personal
- Adaptarea corespunzatoare a continutului comunicarii cu persoana vizata astfel incat scopul comercial al convorbirii sa fie îndeplinit
- Obtinerea unui consimtamant valid care să indeplineasca cerintele Regulamentului atat pentru continuarea convorbirii cat si pentru prelucrarea ulterioara a datelor
- Existenta unei proceduri corespunzatoare si usor de aplicat de personalul propriu cu privire la cererile persoanelor vizate
- Consultarea atenta a cadrului legislativ din tara de origine a persoanelor vizate cu privire la normele de aplicare ale Directivei privind comunicatiile electronice, a listelor de tip do-not-call
- Stabilirea corecta a calitatii de operator sau persoana imputernicita a companiei care efectueaza activitati de call-center
- Necesitatea desemnarii unui DPO in functie de datele pe care le prelucrezi si volumul lor
- Necesitatea unui due-diligence in cazul in care datele personale nu au fost obtinute de la persoanele vizate