Retail

retail

Specificul prelucrarilor de date cu caracter personal ale companiilor care actioneaza in retail se datoreaza numarului mare de persoane vizate cat si activarii prevalente in mediul online. Pe langa temeiul legal contractual aferent activitatii de livrare de bunuri si servicii, consimtamantul persoanelor vizate este frecvent cel de-al doilea temei legal al prelucrarii datelor personale, datorita activităților de marketing care sustin afacerea.

Astfel focalizarea pe drepturile persoanelor vizate este esentiala, chiar daca promovarea este externalizata, intrucat furnizorii din această zona actioneaza ca si persoane imputernicite. Conform Regulamentului operatorul de date este primul responsabil de protectia datelor cu caracter personal.

Problematica acestui sector de activitate se refera la :

  • gestionarea in mod corespunzator prin masuri organizatorice a drepturilor persoanelor vizate
  • selectia persoanelor imputernicite care prelucreaza date în numele companiei
  • aplicatiile si mijloacele tehnice implicate in instrumentele de promovare
  • conformarea resurselor online la cerintele GDPR
  • securitatea mijloacelor de plata
  • oferirea de servicii ale societatii informationale in mod direct unui copil

Vrei sa stii cat esti de pregatit cu privire la cerintele Regulamentului 679/2016 ?

Am pregatit un chestionar de autoevaluare AICI!