Call-center

Activitățile de tip call-center presupun o relație directă cu un grup larg de persoane vizate. Există câteva aspecte cheie și provocari  pentru că cerințele Regulamentului să fie respectate:

  • Informarea corectă și completă a persoanelor în funcție de temeiul legal și sursa obținerii datelor cu caracter personal
  • Adaptarea corespunzătoare a conținutului comunicării cu persoana vizată astfel încât scopul comercial al convorbirii să fie îndeplinit
  • Obținerea unui consimțămant valid care să îndeplinească cerințele Regulamentului atât pentru continuarea convorbirii cât și pentru prelucrarea ulterioară a datelor
  • Existența unei proceduri corespunzatoare și ușor de aplicat de personalul propriu cu privire la cererile persoanelor vizate
  • Consultarea atentă a cadrului legislativ din țara de origine a persoanelor vizate cu privire la normele de aplicare ale Directivei privind comunicațiile electronice, a listelor de tip do-not-call
  • Stabilirea corectă a calității de operator sau persoana împuternicită a companiei care efectuează activități de call-center
  • Necesitatea desemnarii unui DPO în funcție de datele pe care le prelucrezi și volumul lor
  • Necesitatea unui due-diligence în cazul în care datele personale nu au fost obținute de la persoanele vizate

Vrei sa stii cat esti de pregatit cu privire la cerintele Regulamentului 679/2016 ?

Am pregatit un chestionar de autoevaluare AICI!